TÜRKİYE
ÖLÇME
ARAÇLARI
DİZİNİ
© Prof. Dr. Halil Ekşi I Marmara Üniversitesi I toadizini@gmail.com

Parental Mediation Scale of Digital Games for Children

Kullanım İzni
Geliştirdiğim(iz) / uyarladığım(ız) ölçme aracının bilimsel araştırmalarda kullanılması için sorumlu yazara araştırmanın amacı ile bilgi notu içeren bir e-posta gönderilerek izin alınması zorunludur.


Makale

İNDİR


Link: https://ijci.globets.org/index.php/IJCI/article/view/420/196


Ölçek Çeşidi: Geliştirme


Kategori(ler):

30 Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme » 340 Erken Çocukluk Eğitimi » 350 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi


Kaynak Türü: Makale


Kaynak/Referans:

Gözüm, A. İ. C., & Kandır, A. (2020). Developing a Parental Mediation Scale of digital games for children. International Journal of Curriculum and Instruction12(2), 336-358.


Geliştiren/Uyarlayan: Ali İbrahim Can Gözüm, Adalet Kandır


Yıl: 2020


Kaynak Adı: Developing a parentalmediation scale of digital games for children


Dergi: International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI)


Cilt: 12


Sayı: 2


Sayfa Aralığı: 336-358


Sorumlu Yazar: Ali İbrahim Can Gözüm


İletişim: a_ibrahimcan@hotmail.com


Ölçülen Özellikler: 60-72 aylık çocukların dijital oyunlarına yönelik ebeveyn arabuluculuk stratejileri


Alt Boyutlar: Laissez faire, Restrictive, Technical, Viewing


Örnek Maddeler ve Madde Sayıları: The sample item, which is moderately related to the viewing factor is item 13 (I check the game classification for the age restriction of the digital game my child plays).The sample item which is moderately related with the Laisse Faire factor is item 31 (My child fulfills the responsibilities given to him/her in return for playing digital games). The sample item that is related to the technical factor in a good degree is in item 3 (I tell my childto ask me for the password I put on the digital device so that s/he can play digital games.). The sample item, which is moderately related to the restrictive factor is item 36 (I prohibit my child from playing digital games that I think are harmful for his/her socialization). Sample item, which has a good level of correlation with active acting factor (r=.723), is item 22 (I make an explanation of the digital games that support my child's language development by playing together.).


Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr

Sitemizden en iyi biçimde yararlanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaptığınızda çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.    Daha Fazla Bilgi