Oyun ve Eğitim Materyali Kullanım Ölçeği (OVEMKÖ)
Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.
Link: https://fire-ojs-ttu.tdl.org/fire/index.php/FIRE/article/view/255
Ölçek Çeşidi: Geliştirme
Kategori(ler):
30 Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme » 325 Öğretim Yöntem ve Teknikleri » 350 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi » 390 Beden Eğitimi
Kaynak Türü: Makale
Kaynak/Referans:
Gülle, M., & Bolat, Y. (2022). A scale development study: Game and Educational Material Use Scale (GaEMUS). FIRE: Forum for International Research in Education, 7(3), 24–37.
Geliştiren/Uyarlayan: Yavuz Bolat, Mahmut Gülle
Yıl: 2022
Kaynak Adı: A scale development study: Game and Educational Material Use Scale (GaEMUS)
Dergi: FIRE: Forum for International Research in Education
Cilt: 7
Sayı: 3
Sayfa Aralığı: 24-37
Sorumlu Yazar: Yavuz Bolat
İletişim: yavuzbolat06@gmail.com
Ölçülen Özellikler: Eğitsel Materyal Kullanımı, Eğitsel Oyun, Eğtimsel Oyun Oynama
Alt Boyutlar: Bilişsel Boyut, Psikolojik Boyut, Psikomotor Boyut, Sosyal Boyut
Kimlere Uygulanabilir: 15 yaş ve üzeri bireylere
Derecelendirme: 5’li Likert (1= hiçbir zaman – 5= her zaman)
Ölçek Puanlaması: Toplam 22 maddeden alınabilecek en yüksek puan 110 iken alınabilecek en düşük puan 22 dir. Ölçek alt boyutlarına ilişkin toplam puan ve ortalama da hesaplanabilir.
Ölçek Değerlendirmesi: Ölçekten alınan toplam puanlar ve ortalama yeterlik düzeyleri oyun ve eğitsel oyuna ilişkin yeterlik seviyesi belirlenmesine yardımcı olacaktır.
Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr