TÜRKİYE
ÖLÇME
ARAÇLARI
DİZİNİ
© Prof. Dr. Halil Ekşi I Marmara Üniversitesi I toadizini@gmail.com

Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği (DSOMÖ)

Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.


Makale

İNDİR


Link: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1005087


Ölçek Çeşidi: Uyarlama


Kategori(ler):

40 Sosyal ve Beşeri Bilimler » 420 Spor Bilimleri, Eğlence ve Boş Zaman


Kaynak Türü: Makale


Kaynak/Referans:

Kilci, A.K. (2019). Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği (DSOMÖ): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Sport, Exercise & Training Sciences - IJSETS, 6(1), 6– 18. DOI: 10.18826/useeabd.623526


Geliştiren/Uyarlayan: Alp Kaan Kilci


Yıl: 2020


Kaynak Adı: Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği (DSOMÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması


Cilt: 6


Sayı: 1


Sayfa Aralığı: 6-18


DOI: 10.18826/useeabd.623526


Sorumlu Yazar: Alp Kaan Kilci


İletişim: alpkaankilci@balikesir.edu.tr


Kimlere Uygulanabilir: 18 yaş üstü ve yetişkinler


Derecelendirme: 1= hiçbir zaman – 5= her zaman) veya 6’lı derecelendirme (1= hiç katılmıyorum – 6= tamamen katılıyorum


Ölçek Puanlaması:

bir faktörden maksimum 15 puan alabileceği göz önüne alındığında; ölçeğin her bir faktöründen elde edilen 3 puan “oldukça düşük”, 4-6 puan “düşük”, 7-9 puan “orta”, 10-12 “yüksek” ve 13-15 puan “oldukça yüksek” düzeyde ilgili faktörden güdülendiğini belirtmektedir. Toplamda beş faktör bulunan ölçekten ise bir katılımcı maksimum 75 puan elde
etmektedir.


Ölçek Değerlendirmesi:

Beşli likert tipinde olan ölçekten alınacak toplam 0-15 puan “oldukça düşük”, 16-30 puan “düşük”, 31-45 puan “orta”, 46-60 puan “yüksek” ve 61-75 puan ise dijital spor oyunları oynamaya karşı “oldukça yüksek” motivasyon düzeyini belirtmektedir


Çeviri Süreci:

Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği’nin çeviri aşaması Chen ve Boore (2009) tarafından belirtilen hususlar dikkate alınarak çeviri/geri çeviri şeklinde gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin İngilizce dilindeki orijinal hali, ilk olarak İngilizce yeterliğine sahip, spor bilimleri alanında akademik olarak görev yapmakta olan yazar ve bir uzman tarafından Türkçeye çevrilmiştir. Çevrilen bu iki ölçek, yazar ve uzmanın anlaşması ile ortak tek bir ölçeğe dönüştürülmüş ve yabancı diller bölümünde akademik olarak görev yapmakta olan bir uzmana sunularak tekrar İngilizceye çevrilmiştir. Spor bilimleri alanındaki yazar, uzman ve yabancı diller bölümü uzmanı, geri çevirisi yapılmış olan ölçeği orijinal versiyonu ile karşılaştırarak birbirine en yakın çeviriler ile ölçeğin Türkçe versiyonunu oluşturmuşlardır.


Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr

Orijinal Form

Orijinal Ölçek Adı: Dimensions of motivation associated with playing sport video games: Modification and extension of the Sport Video Game Motivation Scale


Orijinal Ölçek Kaynak Türü: Makale


Orijinal Kaynak / Referans:

Cianfrone, B. A., Zhang, J. J., & Jae Ko, Y. (2011). Dimensions of motivation associated with playing sport video games: Modification and extension of the Sport Video Game Motivation Scale. Sport, Business and Management: An International Journal, 1(2), 172-189.


Sitemizden en iyi biçimde yararlanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaptığınızda çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.    Daha Fazla Bilgi