TÜRKİYE
ÖLÇME
ARAÇLARI
DİZİNİ
© Prof. Dr. Halil Ekşi I Marmara Üniversitesi I toadizini@gmail.com

Dijital Eğitsel Oyun Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği

Kullanım İzni
Geliştirdiğim(iz) / uyarladığım(ız) ölçme aracının atıf gösterilmesi ve bilimsel araştırmalarla sınırlı olmak kaydıyla kullanılmasına izin veriyorum/z/. Araştırmanının başlangıcında araştırmanın amacı ile bir bilginin sorumlu yazara e-posta gönderilmesi yeterlidir.


Makale

İNDİR


Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/62022/716426


Ölçek Çeşidi: Geliştirme


Kategori(ler):

30 Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme » 350 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi


Kaynak Türü: Makale


Kaynak/Referans:

Kelleci, Ö., ve Kulaksız, T. (2021). Dijital Eğitsel Oyun Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeğinin geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (52) , 1-30 . http://dx.doi.org/10.9779/pauefd.716426.


Geliştiren/Uyarlayan: Özge Kelleci, Taibe Kulaksız


Yıl: 2021


Kaynak Adı: Dijital Eğitsel Oyun Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi


Dergi: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi


Sayı: 52


Sayfa Aralığı: 1-30


DOI: http://dx.doi.org/10.9779/pauefd.716426.


Sorumlu Yazar: Özge Kelleci


İletişim: ozge.kelleci@hku.edu.tr


Ölçülen Özellikler: Dijital eğitsel oyun geliştirme öz yeterliği


Alt Boyutlar: Eğitim, oyun geliştirme


Örnek Maddeler ve Madde Sayıları: Eğitim alt boyutu madde sayısı: 4
Örnek madde: Bir dijital eğitsel oyunu pedagojik açıdan inceleyebilirim.
Oyun geliştirme alt boyutu madde sayısı: 17
Örnek madde: Bir dijital eğitsel oyun senaryosu yazarken, oyun öğelerini uygun bir şekilde kullanabilirim.
Toplam madde sayısı: 21


Ölçek Türü: Öz Bildirim


Kimlere Uygulanabilir: Öğretmenler - Öğretmen Adayları


Derecelendirme: 5’li Likert : “Tamamen Katılmıyorum” (1) ve “Tamamen Katılıyorum” (5)


Ölçek Puanlaması: Ölçekten en az 21 en fazla 105 puan alınabilmektedir.
Eğitim boyutundan alınan puanlar 4-20 puan arasında değişmektedir.
Oyun geliştirme boyutundan alınan puanlar 17-85 arasında değişmektedir.


Ölçek Değerlendirmesi: Ölçekten alınan puanlar arttıkça bireylerin dijital eğitsel oyun geliştirme öz-yeterlik düzeyleri yükselmektedir.


Geçerlik: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçek geçerlidir.


Güvenirlik: Madde analizi ve Cronbach Alfa katsayı hesaplamalarına göre ölçek güvenilirdir.


Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr

Sitemizden en iyi biçimde yararlanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaptığınızda çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.    Daha Fazla Bilgi