Ölçek Kategorileri: 180 Siber Psikoloji
Sosyal Medyada Siber Suç Farkındalığı Ölçeği (CASM-S)
Arpaci, I., & Aslan, O. (2022). Development of a scale to measure cybercrime-awareness on social media. Journal of Computer Information Systems. https://doi.org/10.1080/08874417.2022.2101160.
Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği
Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E. ve Metintaş, S. (2016). Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(Ek1), 53-59.
Sosyal Paylaşım Ağlarında Konum Belirleme Ölçeği
Arslan, A. ve Kırık, A. M. (2013). Sosyal Paylaşım Ağlarında Konum Belirleme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, 10(40), 223-231.
Sosyal Siber Boşverme Ölçeği
Yıldız, H. & Yıldız, B. (2021). Testing the validity and reliability of a Turkish version of the social cyberloafing scale. Perspectives Psychiatric Care 2022;58: 1291–1302. https://doi.org/10.1111/ppc.12930
Spor Seyircilerinin Siber Zorbalık Davranışları Ölçeği
Karaca, Y. (2019). Spor seyircilerinin zorbalık davranışlarının incelenmesi (futbol taraftarı örneği) (Doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Malatya.
Takipçiler Nezdinde Sosyal Medya Fenomenlerinin Kanaat Önderliği Ölçeği
Tam, M. S. (2020). Takipçiler Nezdinde Sosyal Medya Fenomenlerinin Kanaat Önderliği Ölçeği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23), 481-502.
Teknoloji Etkileşimine Yakınlık Ölçeği (TEYÖ)
Demir, E. K., Çüm, S., & Kışla, T. (2023). Adaptation of Affinity for Technology Interaction Scale to Turkish Culture and evaluation of measurement invariance: ATI-T. International Journal of Human–Computer Interaction. 1-11. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/10447318.2023.2202551
Teknoloji Kullanım Ölçeği
Aksoy, C. (2018). Teknoloji Kullanım Ölçeğinin geçerlilik ve güvenilirliğinin ölçülmesi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1111-1131. http://dx.doi.org/10.26466/opus.419032
Teknolojik Gelişmenin Hızı İle İlgili Kaygı
Erebak, S., & Turgut, T. (2021). Anxiety about the speed of technological development: Effects on job insecurity, time estimation, and automation level preference. The Journal of High Technology Management Research, 32 (2), 100419.
Tele-Hiçleme (Phubbing) Davranışına Maruz Kalma Ölçeği
Güler, Ç., & Sevinç, S. (2022). Tele-hiçleme (phubbing) davranışına maruz kalmanın öğrenme-öğretme süreçlerine etkilerine ilişkin algılar. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 6 (1), 77-89.
Telefon ve oyun bağımlılığı ölçeği
Bülbül, H. & Tunç, T. (2018). Telefon ve oyun bağımlılığı ölçeği, başlama yaşı ve başarıyla ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9(21) , 1-13 . https://doi.org/10.21076/vizyoner.431446
Telif Hakkı Ölçeği
Mıhçı, P. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Öğrenci siber sağlık ölçekleri geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 457-491.
Temel Biyoteknoloji Bilgi Ölçeği (TBBÖ)
Öz -Aydın, S., Saçkes, M., Bedizel-Taşkın, N. R., & Sıcaker, A. (2022). Development of Basic Biotechnology Knowledge Scale (BBKS) with Rasch Measurement Model. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 16 (2), 354-380. Doi: 10.17522/balikesirnef.1217928
Türk İnternet Oyunlarına Özlem Ölçeği
Savcı, M. ve Griffiths, M.D.(2022).The Development of the Turkish Craving for Internet Gaming Scale (CIGS): A Validation Study.International Journal of Mental Health and Addiction.20:1-18.https://doi.org/10.1007/s11469-019-00114-0
Twitch İzleyici Motivasyon Ölçeği
Erk, M. A., ve Fırat, S. (2020). Twitch İzleyici Motivasyon Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 12(Suppl 1), 131-148. doi: 10.18863/pgy.733471
Twitter Algı Ölçeği
İşçioğlu, A.,& Bekar, G. (2013). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi içinde (s.645-653). Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi.
Üniversite Öğrencileri için Bilgi Güvenliği Farkındalık Ölçeği
Güldüren, C. (2021). Üniversite Öğrencileri için Bilgi Güvenliği Farkındalık Ölçeği (BGFÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akademik Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(85), 309-326. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.44135
Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeyi Ölçeği
Sarıtepeci, M. & Sert, U. (2021). Cyberloafing level of university students : A scale development study. Research On Education And Psychology (Rep) 5(1), 41-52.
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Motivasyon Ölçeği
İçirgin, Ö. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Amaçlarını Belirleme Ölçeği
Aras, E., Peker, A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Amaçlarını Belirleme Ölçeği’nin geliştirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 656-673.
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Amaçlarını Belirleme Ölçeği
Aras, E. & Peker, A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Amaçlarını Belirleme Ölçeği’nin geliştirilmesi . Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (25), 656-673.
Üretken Yapay Zeka Kabul Ölçeği
Karaoglan Yilmaz, F.G., Yilmaz, R., & Ceylan, M. (2023). Generative artificial intelligence acceptance scale: a validity and reliability study. International Journal of Human–Computer Interaction. https://doi.org/10.1080/10447318.2023.2288730
Velilerin Dijital Vatandaşlık Düzeyleri Ölçeği
Yılmaz, O. ve İbret, B. Ü. (2023). Velilerin Dijital Vatandaşlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. International Journal of Progressive Studies in Education, 1(2), 65-89. https://doi.org/10.5281/zenodo.8347034
Video Oyunlarındaki Akış Deneyimi Ölçeği
Erkan, M., Koçak, O.G., Nar, Ö.A., Turan, E. (2022). Turkish validity and reliability study of the flow experience scale in video games. Rol Spor Bilimleri Dergisi, 4 (1), 303-320. Doi: 10.5281/zenodo.7741354
Video Oyunu Talep Ölçeği
Kosa, M. ve Bowman, N.D.(2023).Replication and Extension of Video Game Demand Scale with a Turkish-Speaking Gamer Population.In Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI ’23).Hamburg, Germany.