TÜRKİYE
ÖLÇME
ARAÇLARI
DİZİNİ
© Prof. Dr. Halil Ekşi I Marmara Üniversitesi I toadizini@gmail.com

Sembolik Oyun Testi

Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.


Makale

İNDİR


Link: http://www.kuyeb.com/pdf/tr/3ab0daa3f7993b1ee3eb4bf97ec70fabdintr.pdf


Ölçek Çeşidi: Uyarlama


Kategori(ler):

10 Psikoloji » 110 Gelişim Psikolojisi -Genel


Kaynak Türü: Makale


Kaynak/Referans:

Aydın, A. (2012). Sembolik Oyun Testi'nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 905-925.


Geliştiren/Uyarlayan: Aydan Aydın


Yıl: 2012


Kaynak Adı: Sembolik Oyun Testi'nin Türkçeye uyarlanması


Dergi: Educational Sciences: Theory & Practice (ESTP)


Cilt: 12


Sayı: 2


Sayfa Aralığı: 905-925


Sorumlu Yazar: Aydan Aydın


İletişim: aydanaydin@marmara.edu.tr


Ölçülen Özellikler: Otistik Zihin Engeli, Sembolik Oyun


Kimlere Uygulanabilir: Okul Öncesi Çocuklar


Ölçek Puanlaması:

Ölçeğin toplamından alınabilecek en yüksek puan ise 34’dür.


Ölçek Değerlendirmesi:

Değerlendirme yapılırken I. ve II. Bölümde öncelikle çocuğa “Bunlarla ne yapabilirsin?” ve “Bebek bunlarla ne
yapabilir?”diye sorulur ve çocuğun karşılık vererek ynaması sonucunda çocuğa 2 puan verilir. Ancak
çocuk karşılık vermezse çocuğa yönergeler verilir (“bebeğin şapkasını nasıl taktığını göster” gibi).
Çocuk yönergeye karşılık verdiğinde ise çocuğa 1 puan verilir. I. bölümden çocuğun alabileceği en
yüksek puan 2 iken, II. bölümden alacağı en yüksek puan 8’dir. III. Bölümde çocuğa oyuncak ayıcık
verilerek her bir alt bölümde önce model olunur ve çocuk model alarak veya yönerge alarak oynarsa 1
puan, ancak “başka ne yapabilir?”, “Başka ne olabilir?” gibi sorulduğunda kendiliğinden oynarsa, çocuğa 2 puan verilir. III. bölümden çocuğun alacağı en yüksek puan ise 12’dir. IV. Bölümde de yine III. bölümde olduğu gibi önce çocuğa model olunur, çocuk model alarak veya yönerge alarak oynarsa 1 puan, ancak “Sen bir şey olabilir misin?” , “bunun
gibi başka nasıl bir hikaye yapabilirsin?” gibi sorulduğunda kendiliğinden oynarsa, çocuğa 2 puan verilir. IV. bölümden çocuğun alacağı en yüksek puan ise 12’dir


Çeviri Süreci:

Sembolik oyun testi Türkçe uyarlaması için öncelikle her iki dili de kullanan (İngilizce ve Türkçe)
ikisi özel eğitimci, biri psikolog, biri okul öncesi uzmanı ve biri mütercim tercüman beş kişi ölçeği
İngilizce den Türkçe’ye çevrilmiş, ardından Türkçe çeviriler üç ha(a sonra Boğaziçi Üniversitesi Okul
öncesi öğretmenliği bölümünden beş uzman tarafından Türkçe’den İngilizceye çevrilmiştir. Sembolik Oyun Testi’nin tercüme işlemlerinden sonra bir Türk Dili uzmanından görüş alınmış ve onun önerileri ile teste son şekli verilmiştir


Geçerlik:

Tüm grubun ve ayrı ayrı grupların Sembolik Oyun Testi toplam ve alt boyutları ile Raven Standart Progressif Matriks toplam
puanları, AGTE Toplam puanları, Dil Kullanım Ölçeği toplam puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla pearson çarpım momentler korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.


Güvenirlik:

Cronbach alpha güvenirlik katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır.


Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr

Orijinal Form

Sitemizden en iyi biçimde yararlanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaptığınızda çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.    Daha Fazla Bilgi