Twitch Kullanıcılarının Motivasyonları Ölçeği
Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.
Ölçek Çeşidi
Uyarlama
Kategori(ler)
Kaynak Türü
Tez
Kaynak/Referans
Üngören, Y. (2020). Dijital oyun yayını izleyicilerinin kişilik yapıları ve kullanım davranışları ile yayın izleme motivasyonlarının incelenmesi: Twitch örneği (Tez No. 638235) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı.
Geliştiren/Uyarlayan
Yasin Üngören
Yıl
2020
Kaynak Adı
Dijital oyun yayını izleyicilerinin kişilik yapıları ve kullanım davranışları ile yayın izleme motivasyonlarının incelenmesi: Twitch örneği
Tez Türü
Yüksek Lisans
Üniversite
Sakarya Üniversitesi
Enstitü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Şehir
Sakarya
Ülke
Türkiye
Dosyalar
Tez
PDF
Sorumlu Yazar
Yasin Üngören
İletişim
yasinungoren@gmail.com
Ölçülen Özellikler
Dijital Oyun Yayını İzleme Motivasyonu
Alt Boyutlar
Eğlence, Gevşeme, Kaçış, Oyalanma, Oyun Stratejilerini Öğrenme, Oyun Ürünleri Hakkında Bilgi Arama, Paylaşılan Duygusal Bağ, Refakat, Tanınma
Kimlere Uygulanabilir
Dijital Oyun Yayını İzleyicileri, Twitch Kullanıcıları, Yayın İzleyicileri
Derecelendirme
7'li Likert (1= kesinlikle katılmıyorum – 7= kesinlikle katılıyorum)
Ölçek Puanlaması
TKM 34 maddeden oluşmaktadır. Ölçme aracı maddelerinde ters madde yer almamaktadır. 4’er madden oluşan Eğlence (E), Oyun ürünleri hakkında bilgi arama (OÜHBA), Oyun stratejilerini öğrenme (OSÖ), Tanınma (T) ve Oyalanma (O) alt boyutlarından alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 28’dir. 3’er maddeden meydana gelen Refakat (R), Kaçış (K) ve Gevşeme (G) alt boyutlarından alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 21’dir. Paylaşılan Duygusal Bağ (PDB) alt boyutu ise 5 maddeden oluşmakta ve bu boyuttan alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 35’tir.
Ölçek Değerlendirmesi
TKM’den Alınan Puanların Değerlendirilmesi
TKM’nin alt boyutları ve ölçme aracının tamamından alınan puanların yükselmesi, Twitch kullanıcılarının yayın izleme motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğunu işaret etmektedir.
Çeviri Süreci
Dilsel Eşdeğerlik
Geçerlik
Yapı Geçerliği
Doğrulayıcı Faktör Analizi
Yakınsama ve Ayırt Edicilik Geçerliği
Ölçüt Geçerliği
Güvenirlik
İç Tutarlılık
Cronbach Alpha
Kompozit Güvenirlik
Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr
Orijinal Form
Orijinal Ölçek Adı
Motivations of Twitch Users
Orijinal Ölçek Kaynak Türü
Makale
Orijinal Kaynak / Referans
Sjöblom, M., & Hamari, J. (2017). Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users. Computers in human behavior, 75, 985-996.
Orijinal Ölçek Yazarlar
Juho Hamari, Max Sjöblom
Orijinal Ölçek Yıl
2017
Orijinal Ölçek DOI
https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.10.019