Twitch Kullanıcılarının Motivasyonları Ölçeği
Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.
İNDİR
Ölçek Çeşidi: Uyarlama
Kategori(ler):
30 Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme » 350 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Kaynak Türü: Tez
Kaynak/Referans:
Üngören, Y. (2020). Dijital oyun yayını izleyicilerinin kişilik yapıları ve kullanım davranışları ile yayın izleme motivasyonlarının incelenmesi: Twitch örneği (Tez No. 638235) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı.
Geliştiren/Uyarlayan: Yasin Üngören
Yıl: 2020
Kaynak Adı: Dijital oyun yayını izleyicilerinin kişilik yapıları ve kullanım davranışları ile yayın izleme motivasyonlarının incelenmesi: Twitch örneği
Tez Türü: Yüksek Lisans
Üniversite: Sakarya Üniversitesi
Enstitü: Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Şehir: Sakarya
Ülke: Türkiye
Sorumlu Yazar: Yasin Üngören
İletişim: yasinungoren@gmail.com
Ölçülen Özellikler: Dijital Oyun Yayını İzleme Motivasyonu
Alt Boyutlar: Eğlence, Gevşeme, Kaçış, Oyalanma, Oyun Stratejilerini Öğrenme, Oyun Ürünleri Hakkında Bilgi Arama, Paylaşılan Duygusal Bağ, Refakat, Tanınma
Kimlere Uygulanabilir: Dijital Oyun Yayını İzleyicileri, Twitch Kullanıcıları, Yayın İzleyicileri
Derecelendirme: 7'li Likert (1= kesinlikle katılmıyorum – 7= kesinlikle katılıyorum)
Ölçek Puanlaması:
TKM 34 maddeden oluşmaktadır. Ölçme aracı maddelerinde ters madde yer almamaktadır. 4’er madden oluşan Eğlence (E), Oyun ürünleri hakkında bilgi arama (OÜHBA), Oyun stratejilerini öğrenme (OSÖ), Tanınma (T) ve Oyalanma (O) alt boyutlarından alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 28’dir. 3’er maddeden meydana gelen Refakat (R), Kaçış (K) ve Gevşeme (G) alt boyutlarından alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 21’dir. Paylaşılan Duygusal Bağ (PDB) alt boyutu ise 5 maddeden oluşmakta ve bu boyuttan alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 35’tir.
Ölçek Değerlendirmesi:
TKM’den Alınan Puanların Değerlendirilmesi
TKM’nin alt boyutları ve ölçme aracının tamamından alınan puanların yükselmesi, Twitch kullanıcılarının yayın izleme motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğunu işaret etmektedir.
Çeviri Süreci:
Dilsel Eşdeğerlik
Geçerlik:
Yapı Geçerliği
Doğrulayıcı Faktör Analizi
Yakınsama ve Ayırt Edicilik Geçerliği
Ölçüt Geçerliği
Güvenirlik:
İç Tutarlılık
Cronbach Alpha
Kompozit Güvenirlik
Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr
Orijinal Form
Orijinal Ölçek Adı: Motivations of Twitch Users
Orijinal Ölçek Kaynak Türü: Makale
Orijinal Kaynak / Referans:
Sjöblom, M., & Hamari, J. (2017). Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users. Computers in human behavior, 75, 985-996.
Orijinal Ölçek Yazarlar: Juho Hamari, Max Sjöblom
Orijinal Ölçek Yıl: 2017
Orijinal Ölçek DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.10.019