TÜRKİYE
ÖLÇME
ARAÇLARI
DİZİNİ
© Prof. Dr. Halil Ekşi I Marmara Üniversitesi I toadizini@gmail.com

Digital Educational Game Usage Scale

Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.


Makale

İNDİR


Link: http://www.sciedupress.com/journal/index.php/wje/article/view/13839/8857


Ölçek Çeşidi: Uyarlama


Kategori(ler):

30 Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme » 320 Eğitim Programları


Kaynak Türü: Makale


Kaynak/Referans:

Sarıgöz, O., Bolat, Y. & Alkan, S. (2018). Digital Educational Game Usage Scale: Adapting to Turkish, validity and reliability study. World Journal of Education, 8(5), 130-139.


Geliştiren/Uyarlayan: Okan Sarıgöz, selçuk alkan, Yavuz Bolat


Yıl: 2018


Kaynak Adı: Digital Educational Game Usage Scale: Adapting to Turkish, Validity and Reliability Study


Dergi: World Journal of Education


Cilt: 8


Sayı: 5


Sayfa Aralığı: 130-139


DOI: https://doi.org/10.5430/wje.v8n5p130


Sorumlu Yazar: okan sarıgöz, yavuz bolat, selçuk alkan


İletişim: yavuzbolat06@gmail.com


Ölçülen Özellikler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Bilgisayar Oyunları, dijital eğitsal oyun


Alt Boyutlar: Behavioral Components, Perceived Control, Perceived Usefulness


Örnek Maddeler ve Madde Sayıları:

Popüler bir dijital oyunu oynama fırsatı verildiğinde oyun içerisinde gezinirken sorun yaşayacağımdan korkarım.
Eğitsel dijital oyunlar beni rahatlattığı için daha iyi çalışıyorum.
Dijital bir oyun hakkında bilmem gereken birçok bilgiyi kendi kendime öğrenebilirim


Kimlere Uygulanabilir: 12 yaş ve üstü


Derecelendirme: 0-Katılmıyorum 1-Katılmıyorum 2-Kararsızım 3-Katılıyorum 4-Tamamen Katılıyorum


Ölçek Puanlaması:

Ölçekten alınabilecek puan 0 ile 116 arasında değişmektedir. Ölçekte ters maddeler vardır.


Ölçek Değerlendirmesi:

Alınan puanlar genel ya da alt boyutlar bağlamında değerlendirilerek eğitsel oyunlara ilişkin tutumlar değerlendirilebilir.


Kullanılan Araştırmalar
scholar.google.com.tr

Orijinal Form

Orijinal Ölçek Adı: Digital Educational Games Usage Scale Items


Orijinal Ölçek Kaynak Türü: Makale


Orijinal Kaynak / Referans:

Bonanno, P., & Kommers, P. A. M. (2008). Exploring the in fluence of gender and gaming competence on attitudes
towards using in structional games. British Journal of Educational Technology, 39(1), 97-109.


Orijinal Ölçek Yıl: 2008


Orijinal Ölçek Kaynak Adı: Exploring the in fluence of gender and gaming competence on attitudes towards using in structional games


Orijinal Ölçek Dergi: British Journal of Educational Technology


Orijinal Ölçek Cilt: 39


Orijinal Ölçek Sayı: 1


Sitemizden en iyi biçimde yararlanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaptığınızda çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.    Daha Fazla Bilgi